Friday, October 24, 2014

Mencari Senyum

Judul      : Mencari senyum
Penulis   : Helvy Tiana Rossa
Format    : Pdf
Sinopsis :
Di suatu tempat, di bawah sebuah pohon setua dirinya, lelaki itu tersungkur. Perlahan ia mencoba bangkit dan kembali memandangi orang yang lalu lalang di kota itu.
Lelaki Tua: "Tolong…! Tolonglah aku! Tolong…!" (mengiba, mengulangulang perkataannya)
Dua lelaki muda melintas di hadapannya. Memandang sekilas kemudian menghampirinya. Lelaki tua itu terus merintih-rintih. Beberapa orang lewat begitu saja tanpa peduli.
Lelaki 1: "Ada apa, Pak? Ada apa?" (memegang tangan, membimbing lelaki tua itu bangkit)
Lelaki 2: "Ya, apa ada yang bisa kami bantu?" (prihatin)
Lelaki Tua: "Tolonglah saya. Tolong! Saya…saya mencari sesuatu yang telah tak ada lagi di kota kami."
Dua lelaki muda itu saling berpandangan heran.
Lelaki 1: "Sesuatu yang tak ada lagi di kota bapak?"
Lelaki Tua: "Ya…,aku mencari sesuatu yang sangat berharga, yang tiba-tiba saja tercerabut dari wajah semua orang di kota kami." (manggutmanggut, sedih)

Link Download

Password Zip
centerofbook.blogspot.com

No comments:

Post a Comment